petite-ellen.reismee.nl

Great Ocean Road deel II

Zo hier de laatste dagen van de Great Ocean Road trip...

Op dag 2 al alles gezien: Twelve apostles, Gibson Steps. Loch Ard Gorge, London bridge: Allemaal zooo mooi om te zien en we hadden ook echt t weer mee!! (gelukkig)

's avonds kwamen we aan in Port Fairy en daar bleven we 2 nachten slapen, wel even fijn dat als je eindelijk kan uitslapen en niet om 10 uur stipt uit te checken.. en met dat stipt valt ook wel mee want t is tenslotte Aussie..: laidback..

En dat kan je wel zeggen want van efficient werken hebben ze niet gehoord.. Het is wel even wennen als je 20 minuten op een broodje moet wachten.. maar goed het is wel een freshly made sandwich and it was GODLY :) dus t was t waard.. De volgende dag 15 min in de rij gestaan om een snicker af te rekenen.. so not worth it.. maar goed..

Hmm waar was ik gebleven :)

Ohja Port Fairy: uitgeslapen en daar beetje rondgelopen. Het is een klein havenstadje en gelukkig was t weer super mooi anders was t dus heel saai gweest. Dus nu lekker rond gelopen en nog langs Griffiths island gweest, (klein eiland) en die rond gelopen en dat was echt super mooi!

De volgende dagzijn we naar de Grampians geweest, dat is een super groot national park en super mooi! Daar de bekende lookouts en de mckenzie waterfalls mee gepikt en daar ook overnacht. De volgende dag nog vroeg even naarmountain William gereden omdat we t zozonden vondenom niet nog iets te zien in ditpark. Engingen we die dus soort van 'beklimmen' en datom 10 uur sochtends...ZOOdat was heel zwaar, aangezien t super steil was!Na 5 minuten was iedereen ook dik aan t hijgen, maareenmaal boven ben je dat vergeten wantt is t hoogstepunt van de Grampians endus vet mooi uitzicht.

Daarna doorgereden naar Adelaide dit was nog een 400 km lange trip... en dus eigenlijk de hele dagin de auto gezeten.

Vandaag zijn weeen Wijn tour gaan doen,Adelaide ligt een uur rijden vanaf de Barossa Valleyen daar zijn dus heel veel wineries!

Lekker wijn geproefd, door de wijngaardengelopen en weer heerlijk genoten van t zonnetje, want die was weer volop aan t schijnen! ( en nee,ben nogsteeds niet bruin.... )

Morgen hebben we de auto voor t laatsteen gaan we waarschijnlijk lekker naar t strand (27graden) en dan is t mn laatste avond met onze 'familie'.

Vanaf woensdag zal ik dan echt'on my own' zijn en zal ik een (hopelijk een vette) Tour gaan doen! Ikzal in iedergeval met dolfijnen en sea lions zwemmen dus ik weet nu al dat t een vette tour zal worden! :)

Verder heb ikwat foto's erop gezet... Het duurt allemaal erg lang en zagnet dat t niet allemaal de beste foto's zijn.. Maar goedjullie zien ze wel in betere kwaliteitals ik weer thuis ben... :)Er missen nu ook wat dingen die ik graag wil laten zien,... maar goed dat komt wel een andere keer :)

Dikke kus voor iedereen vanuit t zonnige Australie!!!

Great Ocean Road trip

Na een korte nacht en totaal bekaf van de 5 dagen in Tasmanie, ging ik alweer on the road to Adelaide!

De weg tussen Melbourne en Adelaide is the famous: Great Ocean Road!

Een prachtig stuk langs de kust en na 2 dagen kan ik je nu al vertellen dat het echt geweldig is!

Heel veel stranden, water is zoo mooi blauw, de golven zijn echt TE VET (krijg nu zo'n zin in surfen, maar denk niet dat ze met mn surf skills overleef.. )

Dag 1

Eerste stopwas defamous Bells Beach, trust me, echt een wereldberoemde surf spot.

Verder bij zooveel mooie lookouts gestopt... Echt prachtig!!

Dag 2: the twelve apostles, dat is dus het bekendste van de hele Great Ocean Road, was ook echt heel mooi, maar een the Loch Ard Gorge was nog veeeel mooie.

FOTO's kan ik op dit moment niet er op zetten dus die krijgen jullie nog van mij tegoed.

Kan eigenlijk niet veel meer vertellen, you just have to see the pictures.

Gelukkig hebben we het weer mee, af en toe wat spetters maar over het algemeen lekker zonnetje!

Jullie horen gauw weer van me!!!

en ik hoor ook graag van jullie ofcourse ;)

Tasmanie!!

Zooo, eindelijk weer achter internet... Ben de afgelopen echt totaal onbereikbaar geweest.

Fijn om even wat mailtjes te lezen! Alleen komen blijkbaar niet alle smsjes aan :( vet stom

nogmaals mn nummer: +61415550320 ( hopen dat ze nu wel aankomen)

Tasmanie: 5 dagen Roadtrip.

dag 1:

Vrijdagochtend (vroeg) vlogen Ho Kai (chinese NL boy) en ik naar Hobart. (ligt in t zuiden van Tasmanie) Daar pikten we de gehuurde auto op en vervolgende we onze weg, die we in Melbourne al soort van helemaal hadden gepland, incl waar we wilden slapen.

De route was van het zuiden naar het westen -> noorden en oostkust,om weer te eindigen in Hobart.Als eerste viel ons op dat een highway, in Tasmanie, eigenlijk een soort van veredelde landweg is en dat wat langer duurde dan de gemiddelde aussie om daar over heen te scheuren.

Eerste stop:Mountain Field National Park. Hier hebben we een paar uur gewandeld. Je hebt allemaal routes die je kan volgen en daar hebben we dus uren lang door t forest gebanjerd en mooie watervallen gezien.

De volgende stop zouhet Cradle mountain national park zijn waar we ons hostel, lees blokhutje in t national park hadden geboekt.

Tasmanian highway by night: geen licht, slecht wegdek, geen enkele andere auto op de weg ( dat vatte we maar als een tip op, als zelfs aussies daar al snachts niet gaan rijden... ) om t uur een bord hoelang je nog moest, soms zelfs met het aantal minuten erop... (very depressing) en daarnaast ben je drukbezig mettientallen kangeroes, tasmanian devils en wombats te ontwijken, ( helaas was een kangeroetje niet zo slim en week ie net de verkeerde kant op... May he rest in peace ) Na uren te hebben gereden en ik moest het zelfs even overnemen, kwamen we tot de conclusie dat het verstandig was om maar een stad eerder een slaapplek te zoeken. Stadjes/dorpjes zijn zeldzaam aan de westelijke kant van het eiland en kwamen we uit bij Queenstown. Thank god dat er nog iets open was, want ALLES gaat dus stipt om 6 PM dicht.. Zelfs de tankstations... Anywho gelukkig nog pizza kunnen eten, slaapplek regelen ging moeilijker want die waren dus dicht nadat we de pizza op hadden maar gelukkig nog 1 motel die onze redding was.

Dag 2: Cradle Mountain National Park.

Dit was echt zoooo mooi! Hebben een hike van 3 uur gedaan, en het was echt heel mooi, uitzicht over allemaal bergen, dan weer langs een creek, dan weer steil omhoog voor het uitzicht. Daar bleven we ook de nacht slapen, want we hadden al betaald voor de nacht ervoor. Zoals ik al zei een blokhutje met de wc's buiten... ik vind dat helemaal niet erg, maar t is wel freaky als er een tasmanian devil voor je staat elke keer als je naar buiten gaat en je gaat achtervolgen... Dat was dus steeds even een sprintje richting wc ...

Dag 3: Mole Creek Karst National Park

Dit zijn druipsteengrotten, eentje ingeweest met een guide en was wel mooi om te zien. Ook waren er glowworms aan t plafond, was wel cool.Daarna doorgereden naar Launceston (noorden) en daar overnacht en lekker het avondeten voor de tv op de bank opgegeten!

Dag 4: Freycinet National Park

Wineglass bay! Dit is de primeur zeggen mensen altijd, en dat was het ook wel qua mooiheid. hele mooie bays, stranden en uitzicht op de zee! hadden hier lekker weer, dus dat was helemaal fijn! Hier weer paar uur rond gelopen en nog afzonderlijk naar andere bays gereden. Hierna naar Hobart gereden omdat we dan dichterbij ons To do thing zouden zijn, en onderweg weet je gewoon niet of je nog de bewoonde wereld tegen komt, aangezien er vrij weinig in je lonely planet over kleinere stadjes staat...

Dag 5: Port Arthur

Dit was vroeger een gevangenis 'stad', een heel dorp om een gevangenis heen gebouwd, was eigenlijk niet heel boeiend... :) We waren natuurlijk ook wel bekaf vd afgelopen dagen. Wel lekker weer gehad en savonds weer off to Hobart airport om weer terug te vliegen.

Dit was alweer dinsdagavond en also the last night in Melbourne voor mij en voor Linda, Pleun, Jenna en Ho Kai, iedereen waarmee ik de Great Ocean Road trip ga doen ( aan het maken ben). Ik kom nog terug in Melbourne, en dat is maar goed ook want ik heb nu nog niet alles van Melbourne gezien ( door de spontane Tasmanie roadtrip) dus dat kan ik nog gaan inhalen.

S' avonds kwamen we echt pas om half 12 aan in het hostel, waar er gelukkig al een bedje op me lag te wachten, maar pas na de verhalen en foto's te hebben gedeeld en de nodige Goon ( wijn) heb ik die opgezocht. Tas had ik al ingepakt in t hostel laten staan, had alleen mn day backpack voor de 5 dagen in Tasmanie ( respect for me ;) ) en hoefde ik dus niet alles nog gaan in te pakken..

En om 10 AM woensdag 14 april begon de Great Ocean Road trip!

Melbourne! (3-6 april)

Ola!

Woeeii, ik zit alweer drie dagen in Australie! Kan het nog steeds heel moeilijk geloven!

Maar eerst vrijdagochtend... Daar sta je dan op Schiphol met maar 2 uur slaap, aangezien het biertje doen natuurlijk weer veelste laat werd.. en misschien is een avond van te voren al je spullen bij elkaar schrapen, je tas in pakken én je kamer nog leeghalen voor Anne, ook geentop idee : )

De vlucht viel echt reuze mee. Moest wel even heel hard rennen in London, omdat t tutje van de British Airways op schiphol nadrukkelijk zei dat ik m'n bagage weer vd band moest halen en zelf weer moest gaan inchecken voor mn vervolg vlucht (wat ik dus al raar vond...) en dat was dus niet zo... dus ik stond daar te wachten bij de band op mn tas te wachten... die dus niet kwam omdat ie natuurlijk wel was door gelabeled.. Anywho de rest vd reis was heerlijk: filmpjes gekeken, lekker eten, tussenlanding in Hong Kong was ook wel even fijn... En dan opeens is het nog maar een uur en dan je in melbourne! En laat het daar nu echt nog steeds heeerlijk weer zijn!

Daar had ik dus niet op gerekend, maar hoop zeker wel al wat te bruinen. Met mn googlemap printje ben ik naar het hostel gelopen en daar aangekomen zag ik de vriendinnetjes van Caroline! Dus dat is dan wel even fijn als je opeens aan de andere kant van de wereld bent :)

Zondag ben ik met Linda naar St Kilda gegaan (strand). Het was echt zulk warm en mooi weer en dat had ik dus niet verwacht. Had zelfs niet eens slippers meegenomen, dus die heb ik vandaag toch maar even gekocht! In St Kilda hebben we lekker langs een marktje geslenterd, langs de winkeltjes, langs het strand om te eindigen met een overheerlijke sandwich (zelf samengesteld).

Maandag ben ik naar Melbourne Zoo geweest met Linda en Pleun en nog 3 andere jongens uit NL. Daar hebben alle en heel veel diertjes gezien! (thanks to Pleun, onze tourguide) en het was echt een hele mooie dierentuin, alleen heel druk vanwege 2e paasdag...

Vandaag ben ik op stap gegaan met een van de jongens die ook mee naar de dierentuin was, en hebben we besloten datwe een roadtripdoor Tasmanie gaan maken!Vandaag vlucht en auto geboekt en vrijdagochtend vliegen we heen. Dinsdagavond kom ik weer terug om dan op woensdag ochtend de Great Ocean Road trip samen met Linda, Pleun en Jenna, te gaan maken! Zij hebben een auto gehuurd en willen in 1 week van Melbourne naar Adelaide gaan en ze vroegen of ik ook mee wil gaan! Ik had zelf al een tour van 3 dagen langs de Great Ocean Road naar Adelaide in gedachte, maar je ziet zoo veel meer in een week en daarbij kunnen we zelf bepalen wat we gaan zien, dus ik ga lekker mee!

Verder heb ik elke avond lekker in het hostel gehangen, chillend op lounge banken en heb ik mijn voornemen om vroeg naar bed te gaan nog niet kunnen waar maken..: ) Het hostel is heel fijn, alles is goed geregeld, lekker schoon en de bedden liggen heel lekker! Alleen een 8 dorm room is wel even wennen voor een newby backpacker en voor iemand die nog nooit in een hostel heeft geslapen.... Vooral als je dan ook nog een creapy chinese old lady in je kamer hebt, die in zichzelf praat, nooit slaapt en als ze slaapt keihard snurkt ( serieus ik hoorde het door mn oordopjes heen... ) en gister was ze echt te asociaal en zijn wij met zn vieren naar een andere kamer verhuisd :) Helaas zullen we morgenochtend vroeg moeten opstaan om uit te checken van deze kamer om weer terug naar onze 8 persoonskamer te gaan ( chinese lady zal dan weg zijn...)

Vandaag ben ik dan eindelijk door de stad zelf heen gelopen, maar ik ga nog alles uit morgen en overmorgen halen want vrijdag ga ik alweer weg voor Tasmanie.

Oh en ik heb een super mooie Whitsunday sailing tour geboekt! Er was een soort van veiling voor tours in ons hostel en heb ik deze tour voor 160 dollar goedkoper gekocht! Maar dat ga ik pas doen als ik aan de oostkust ben dus dat duurt nog eventjes.

Ik heb trouwens een nieuw nummer!

0415550320 ( +61 ervoor )

Zo dat was het wel weer! Hou mij ook op de hoogte over alles in NL!