petite-ellen.reismee.nl

Perth - Coral Bay. West Australia

Eindelijk weer een berichtje van moi :)

Kreeg al opmerkingen dat t weer tijd werd en dat werd t ook wel weer!

Ben dus drie dagen in Perth gebleven en daar gerelaxed en rond gehangen met Elody, frans meisje die ik eerder op mn reis had ontmoet en waarvan ik wist dat zij in Perth zou moeten zijn.

Ze had zelf ook nog niet veel van Perth gezien dus dat kwam mooi uit :)

We zijn door de stad gelopen, botanische tuinen gezien, toen naar een wijk buiten Perth geweest: Fremantle. Daar door heen gelopen, t was heel mooi weer dus daar vooral van genoten! Want in Perth werd t toch echt heeeel koud... :) Fremantle was heel cool want ze hadden een Ellen street :)

Laatste dag naar t strand geweest en daar vooral gerelaxed en genoten van uitzicht op surferdudes...

Dinsdag 11 mei begon mn nieuwe avontuur: Reef Cruiser Tour.

en dit was echt super! West Australie is echt heeel mooi, rustig, weinig toerisme en de mensen zijn zowaar nog aardiger!

Ik ben langs de highlights van de westkust gegaan om te eindigen in Coral Bay.

Ik ben langs the pinnacles geweest ( zie foto) is heel beroemde woestijn met allemaal rotsen. We hebben 2 nachten in Kalbarri geslapen. Hier heb ik een canoe safari gedaan, heel tof en beetje zwaar ;) Ik heb nog een stuk langs de kust gefietst: PRACHTIG! Zoo mooi.. Op de fiets moest ik trouwens een helm op... hm halloo people, ik woon in Amsterdam? anywho t stond me eigenlijk wel goed ;)

Daarna zijn we nog de Kalbarri National Park in geweest, wat uit gorges bestaat. Een gorge is gemaakt door water wat daar duizenden jaren door heen stroomde en waar wij nu door heen gingen klimmen, om uiteindelijk beneden te komen, wat super mooi was! Ook nog Nature's Window gezien ( heel bekend ook ).

Toen zijn we 2 nachten in Shark Bay gaan slapen. Dit is een world heritage area en is weer heeel mooi!

We hadden wat pech met t weer, want er was dus heel veel wind, maar dat bleek dus niet normaal te zijn.. En daardoor was t heel koud...

In Sharkbay hebben we de stromatolites gezien. De cyanobacterie kolonien in t water die er voor hebben gezorgd dat de O2 op aarde aanzienlijk steeg, waardoor dieren uit t water aan land kwamen. De dag erna werden we op gehaald door een 'marine biologist' ( was ie namelijk niet) en zijn we we eerst naar Ocean Park gereden. Hier waren verschillende water bassin met elk hun eigen vis soorten erin. Soort van om ons voor te bereiden op t snorkelen.. Vooral met de feiten welke dieren je niet moet tegen komen.. haha heel fijn. Ze hadden ook nog een groot haaien bassin, en dat was wel heel vet. Daar zaten haaien in van rond de 2 -3 meter en een tijgerhaai.

Hierna kregen we een tour met een 4WD langs de kust. Wat zooo helder was en heel mooi. Helaas zagen we geen roggen, dugongs, turtles etc :( We zouden eigenlijk gaan snorkelen, maar het water was echt veels te koud. Maar t uitzicht maakte veel goed.

Er is daar ook een shell beach, wat alleen maar bestaat uit witte schelpjes en het water is daar zoo helder.

Dag 5 ( ja daar ben ik al :) ) bestond eigenlijk alleen maar uit rijden.

Eerst zijn we sochtendsvroeg van Shark Bay naar Monkey Mia gereden. Dit is heel bekend omdat hier dolfijnen naar t strand komen en ze daar worden gevoederd. Het was gelukkig niet super druk daar, maar t duurde even voordat er een dolfijn kwam.. t was nog steeds heeel koud... dus t wachten was niet heel fijn. Maar uiteindelijk kwam er een moeder en een baby dolfijntje naar t strand en was echt super schattig om te zien!Na een tijdje gingen ze weg en was t voor ons tijd om t laatste stuk naar Coral Bay te rijden. Van Perth naar Coral Bay in totaal is 1200 km. En savonds kwamen we dan aan in Coral Bay.

De laatste dag gingen we de zee op in een kayak en gingen we snorkelen!

Coral Bay is namelijk gelokeerd aan t Ningaloo Reef, wat dus iets kleiner is dan Great Barrier Reef maar veeeel mooier is, omdat t niet zo toeristisch is en t reef dus nog 'untouched' is.

Ik heb echt elke vis gezien die in een reef te zien is + reef sharks. Oh behalve Nemo... maar ik heb wel dorry gezien! En trouwens ook nog steeds geen schildpad :(

MAAR een van de hoofd redenen om naar Coral Bay te komen was om een Manta Ray ( mantelrog) te zien! Dus had ik voor de volgende dag een snorkeltripje geboekt om een Manta Ray te spotten.. and i did!! Wow, ik vond t echt zooo mooi en bijzonder, want je snorkelt om de mantal rog heen. Ik heb echt letterlijk 1 meter boven de rog gehangen en omdat hij de hele tijd rondjes op zn kop zwom, kon ik m uitgebreid bestuderen en heb ook heel veel foto's met mn onderwater camera gemaakt! ( hoop dat ze gelukt zijn).

Het was daar eindelijk wel warm! Laatste dag bewolkt en veel wind, maar t was warm!'Savonds een geweldige laatste avond gehad met Lucinda en Manuela ( 2 meisjes van de tour). We gingen BBQ-en bij een groep australische mannen ( mannen die een guy's holiday hadden weg van hun vrouw om te gaan vissen) Lucinda en Manuela waren die dag gaan vissen met hun en savonds gingen we de buit opeten :)

Die avond/ nacht vertrok ik om 01.30 met de Greyhound terug naar Perth...

waar ik een vlucht de volgende avond had geboekt naar..............................

Reacties

Reacties

Suzanne

Hey!!!

Super mooi dat snorkelen! Alleen wel jammer dat het vaak zulk slecht weer was =/

Maar dat coral bay lijkt me ook echt hel erg mooi! En eindelijk heb je je manta rog gezien! Ben heel benieuwd naar de foto's =p!!

Leuk dat je veel mensen daar ontmoet, en met hun ook echt leuk chilled ^^

Ben benieuwd naar je volgende avontuur!

kusje!

steef

Heeey el!
dat klinkt weer helemaal heeeerlijk!
puur genieten volgens mij...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!