petite-ellen.reismee.nl

Tasmanie!!

Zooo, eindelijk weer achter internet... Ben de afgelopen echt totaal onbereikbaar geweest.

Fijn om even wat mailtjes te lezen! Alleen komen blijkbaar niet alle smsjes aan :( vet stom

nogmaals mn nummer: +61415550320 ( hopen dat ze nu wel aankomen)

Tasmanie: 5 dagen Roadtrip.

dag 1:

Vrijdagochtend (vroeg) vlogen Ho Kai (chinese NL boy) en ik naar Hobart. (ligt in t zuiden van Tasmanie) Daar pikten we de gehuurde auto op en vervolgende we onze weg, die we in Melbourne al soort van helemaal hadden gepland, incl waar we wilden slapen.

De route was van het zuiden naar het westen -> noorden en oostkust,om weer te eindigen in Hobart.Als eerste viel ons op dat een highway, in Tasmanie, eigenlijk een soort van veredelde landweg is en dat wat langer duurde dan de gemiddelde aussie om daar over heen te scheuren.

Eerste stop:Mountain Field National Park. Hier hebben we een paar uur gewandeld. Je hebt allemaal routes die je kan volgen en daar hebben we dus uren lang door t forest gebanjerd en mooie watervallen gezien.

De volgende stop zouhet Cradle mountain national park zijn waar we ons hostel, lees blokhutje in t national park hadden geboekt.

Tasmanian highway by night: geen licht, slecht wegdek, geen enkele andere auto op de weg ( dat vatte we maar als een tip op, als zelfs aussies daar al snachts niet gaan rijden... ) om t uur een bord hoelang je nog moest, soms zelfs met het aantal minuten erop... (very depressing) en daarnaast ben je drukbezig mettientallen kangeroes, tasmanian devils en wombats te ontwijken, ( helaas was een kangeroetje niet zo slim en week ie net de verkeerde kant op... May he rest in peace ) Na uren te hebben gereden en ik moest het zelfs even overnemen, kwamen we tot de conclusie dat het verstandig was om maar een stad eerder een slaapplek te zoeken. Stadjes/dorpjes zijn zeldzaam aan de westelijke kant van het eiland en kwamen we uit bij Queenstown. Thank god dat er nog iets open was, want ALLES gaat dus stipt om 6 PM dicht.. Zelfs de tankstations... Anywho gelukkig nog pizza kunnen eten, slaapplek regelen ging moeilijker want die waren dus dicht nadat we de pizza op hadden maar gelukkig nog 1 motel die onze redding was.

Dag 2: Cradle Mountain National Park.

Dit was echt zoooo mooi! Hebben een hike van 3 uur gedaan, en het was echt heel mooi, uitzicht over allemaal bergen, dan weer langs een creek, dan weer steil omhoog voor het uitzicht. Daar bleven we ook de nacht slapen, want we hadden al betaald voor de nacht ervoor. Zoals ik al zei een blokhutje met de wc's buiten... ik vind dat helemaal niet erg, maar t is wel freaky als er een tasmanian devil voor je staat elke keer als je naar buiten gaat en je gaat achtervolgen... Dat was dus steeds even een sprintje richting wc ...

Dag 3: Mole Creek Karst National Park

Dit zijn druipsteengrotten, eentje ingeweest met een guide en was wel mooi om te zien. Ook waren er glowworms aan t plafond, was wel cool.Daarna doorgereden naar Launceston (noorden) en daar overnacht en lekker het avondeten voor de tv op de bank opgegeten!

Dag 4: Freycinet National Park

Wineglass bay! Dit is de primeur zeggen mensen altijd, en dat was het ook wel qua mooiheid. hele mooie bays, stranden en uitzicht op de zee! hadden hier lekker weer, dus dat was helemaal fijn! Hier weer paar uur rond gelopen en nog afzonderlijk naar andere bays gereden. Hierna naar Hobart gereden omdat we dan dichterbij ons To do thing zouden zijn, en onderweg weet je gewoon niet of je nog de bewoonde wereld tegen komt, aangezien er vrij weinig in je lonely planet over kleinere stadjes staat...

Dag 5: Port Arthur

Dit was vroeger een gevangenis 'stad', een heel dorp om een gevangenis heen gebouwd, was eigenlijk niet heel boeiend... :) We waren natuurlijk ook wel bekaf vd afgelopen dagen. Wel lekker weer gehad en savonds weer off to Hobart airport om weer terug te vliegen.

Dit was alweer dinsdagavond en also the last night in Melbourne voor mij en voor Linda, Pleun, Jenna en Ho Kai, iedereen waarmee ik de Great Ocean Road trip ga doen ( aan het maken ben). Ik kom nog terug in Melbourne, en dat is maar goed ook want ik heb nu nog niet alles van Melbourne gezien ( door de spontane Tasmanie roadtrip) dus dat kan ik nog gaan inhalen.

S' avonds kwamen we echt pas om half 12 aan in het hostel, waar er gelukkig al een bedje op me lag te wachten, maar pas na de verhalen en foto's te hebben gedeeld en de nodige Goon ( wijn) heb ik die opgezocht. Tas had ik al ingepakt in t hostel laten staan, had alleen mn day backpack voor de 5 dagen in Tasmanie ( respect for me ;) ) en hoefde ik dus niet alles nog gaan in te pakken..

En om 10 AM woensdag 14 april begon de Great Ocean Road trip!

Reacties

Reacties

Marjolein

El!

Ik heb dus even een tasmanian devil gewikied ('de Tasmaanse duivel heeft een woeste uitstraling en staat bekend om zijn wrede karakter'), lijkt me toch best hilarisch als je een sprint moet trekken naar de WC omdat er zo'n beest achter je aan hobbelt :)

We smsen (nu echt)! X

Steef

Waarom hebben al die tasmanian devils op google misvormde hoofden? Allemaal met bulten eruit. Trouwens, ik wist niet eens dat die in het echt bestonden! Shame on me..

Elisa

Haha, hoe is het mogelijk, op 4500 km hebben wij alleen een vogeltje geraakt en jij nu al een kangeroe onder je wielen;) Killerrr
En grappig, wat steef zegt, dat viel mij ook al op jaa! haha, ze hebben allemaal tumoren ofzo.
Doe je voorzichtig Nerdylocks? :)

Suzanne

Hey!

Echt een hele mooie tocht gehad zie ik! ^^

Ben benieuwd naar je Great Ocean Road trip!

kusje

Elles

He El!

Wat een verhalen, nu al!! Ik heb ook even de Tasmanian devil opgezocht... zien er opzich heel schattig uit op de foto's (behalve die misvormde inderdaad)... maar dat valt zo te lezen dus allemaal best tegen ;)

Echt top je verhalen!

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!