petite-ellen.reismee.nl

Melbourne! (3-6 april)

Ola!

Woeeii, ik zit alweer drie dagen in Australie! Kan het nog steeds heel moeilijk geloven!

Maar eerst vrijdagochtend... Daar sta je dan op Schiphol met maar 2 uur slaap, aangezien het biertje doen natuurlijk weer veelste laat werd.. en misschien is een avond van te voren al je spullen bij elkaar schrapen, je tas in pakken én je kamer nog leeghalen voor Anne, ook geentop idee : )

De vlucht viel echt reuze mee. Moest wel even heel hard rennen in London, omdat t tutje van de British Airways op schiphol nadrukkelijk zei dat ik m'n bagage weer vd band moest halen en zelf weer moest gaan inchecken voor mn vervolg vlucht (wat ik dus al raar vond...) en dat was dus niet zo... dus ik stond daar te wachten bij de band op mn tas te wachten... die dus niet kwam omdat ie natuurlijk wel was door gelabeled.. Anywho de rest vd reis was heerlijk: filmpjes gekeken, lekker eten, tussenlanding in Hong Kong was ook wel even fijn... En dan opeens is het nog maar een uur en dan je in melbourne! En laat het daar nu echt nog steeds heeerlijk weer zijn!

Daar had ik dus niet op gerekend, maar hoop zeker wel al wat te bruinen. Met mn googlemap printje ben ik naar het hostel gelopen en daar aangekomen zag ik de vriendinnetjes van Caroline! Dus dat is dan wel even fijn als je opeens aan de andere kant van de wereld bent :)

Zondag ben ik met Linda naar St Kilda gegaan (strand). Het was echt zulk warm en mooi weer en dat had ik dus niet verwacht. Had zelfs niet eens slippers meegenomen, dus die heb ik vandaag toch maar even gekocht! In St Kilda hebben we lekker langs een marktje geslenterd, langs de winkeltjes, langs het strand om te eindigen met een overheerlijke sandwich (zelf samengesteld).

Maandag ben ik naar Melbourne Zoo geweest met Linda en Pleun en nog 3 andere jongens uit NL. Daar hebben alle en heel veel diertjes gezien! (thanks to Pleun, onze tourguide) en het was echt een hele mooie dierentuin, alleen heel druk vanwege 2e paasdag...

Vandaag ben ik op stap gegaan met een van de jongens die ook mee naar de dierentuin was, en hebben we besloten datwe een roadtripdoor Tasmanie gaan maken!Vandaag vlucht en auto geboekt en vrijdagochtend vliegen we heen. Dinsdagavond kom ik weer terug om dan op woensdag ochtend de Great Ocean Road trip samen met Linda, Pleun en Jenna, te gaan maken! Zij hebben een auto gehuurd en willen in 1 week van Melbourne naar Adelaide gaan en ze vroegen of ik ook mee wil gaan! Ik had zelf al een tour van 3 dagen langs de Great Ocean Road naar Adelaide in gedachte, maar je ziet zoo veel meer in een week en daarbij kunnen we zelf bepalen wat we gaan zien, dus ik ga lekker mee!

Verder heb ik elke avond lekker in het hostel gehangen, chillend op lounge banken en heb ik mijn voornemen om vroeg naar bed te gaan nog niet kunnen waar maken..: ) Het hostel is heel fijn, alles is goed geregeld, lekker schoon en de bedden liggen heel lekker! Alleen een 8 dorm room is wel even wennen voor een newby backpacker en voor iemand die nog nooit in een hostel heeft geslapen.... Vooral als je dan ook nog een creapy chinese old lady in je kamer hebt, die in zichzelf praat, nooit slaapt en als ze slaapt keihard snurkt ( serieus ik hoorde het door mn oordopjes heen... ) en gister was ze echt te asociaal en zijn wij met zn vieren naar een andere kamer verhuisd :) Helaas zullen we morgenochtend vroeg moeten opstaan om uit te checken van deze kamer om weer terug naar onze 8 persoonskamer te gaan ( chinese lady zal dan weg zijn...)

Vandaag ben ik dan eindelijk door de stad zelf heen gelopen, maar ik ga nog alles uit morgen en overmorgen halen want vrijdag ga ik alweer weg voor Tasmanie.

Oh en ik heb een super mooie Whitsunday sailing tour geboekt! Er was een soort van veiling voor tours in ons hostel en heb ik deze tour voor 160 dollar goedkoper gekocht! Maar dat ga ik pas doen als ik aan de oostkust ben dus dat duurt nog eventjes.

Ik heb trouwens een nieuw nummer!

0415550320 ( +61 ervoor )

Zo dat was het wel weer! Hou mij ook op de hoogte over alles in NL!

Reacties

Reacties

Marlies

Wat een begin van een reis om nooit te vergeten!!!
Ik hang aan je lippen! ( ehhh aan je e-mails :)

-XX- Marlies

Sanne

Woehoe elli!! Dat klinkt al super cool allemaal! Ben jaloers op het weer! En wat een super toffe plannen!!Volgens mijn broertje moet je echt gaan hiken in Tasmanië, moet echt te mooi zijn en hij heeft misschien nog wel een gratig logeeradresje daar!

Heel veel plezier!!! XX

Elisa

Ellen! Klinkt goed. Leuk dat je al zoveel travelbuddies en plannen hebt:) Geniet van de zon..hmmmm

Bien

Wat een gave start in Aussie! Beetje brak vrijdag mag, was een goed biertje donderdag! Geniet ervan El,

liefs

Karlijn

Ellen! Wat een toffe verhalen gelijk! Wat heerlijk dat het onverwacht zo mooi weer is. Maakt zo'n stad nog veel aantrekkelijker! Tasmanie is echt te gek! Ben ik ook geweest. Zulke mooie plekjes! Oh oh krijg weer helemaal het reisgevoel als ik er aan terug denk. En die tour heb je goed gefixt! Whitsunday's is echt een hoogtepunt! Geniet ervan!!!
kus

kim

Elliiee! whaah mooi verhaal gelijk!
Ik ben nu wel echt jaloers! Goed dat het allemaal zo leuk is daar!! Geniet vooral en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!
Liefs!!!

Sjefke

El! Wat een onbeschoft chinees klein cranky oud wijffie wel niet met je nachtrust kan doen he!? Je hebt in die korte tijd al vet veel trips gepland, cool! Enjoy :) X

steef

Cranky indeed! Maar harstikke leuk verhaal El, kan niet w88 op je volgende;) ik ga nu even je fotoos checken..

KUS!

steef

en je fotoos zijn ook cool! wooo die ene met die steiger (stijger?) met op de 8ergrond die wolkenkrabbers.. nice:D

Natascha

SUPER! echt coole foto's, wat een mooi weer daar!
Veel plezier nog!:D
XX

aurelie

whaaaaa vett!!! ben jaloers!! ik ik maar studeren:) goeie verhalen hoor ik al.
go on!!
xxx aur

Cait

El!! Vette foto's en mooi verhaal! Hou ons vooral op de hoogte :D
XxX

Suzanne

Hey!

Echt heel erg cool ^^ En heerlijk dat het weer mee zit daar =) Ik hoop dat je een lekkere tijd in Tasmanie hebt! En veel mooie natuurlijk en beestjes ziet ^^

Looking forward to your new stories!

Suzanne

ascha

ej sisje, vind het echt zo stoer dat je dit doet!!!!!
mooi gedaan zo kunnen we je goed in de gaten
houden hi hi he veel plezier dikke kus
ascha joey en ethan x x x

papa en mama

Fijn dat je het naar je zin hebt, leuk om te horen dat alles goed gaat. Hoop leuke dingen in de planning, waarvan we hopelijk snel iets van horen.

Dikke kus papa en mama

marrit

hey el!
HAA leuk dat je nu ook in ozzy bent! Ik ben net teruggekomen gister van de whitsundays, was echt zooooooo cool! Have fun!! xxx

Sandra

Heee El!!
Fijn dat je zo'n goede aankomst heb gehad en alles zo soepeltjes verloopt! Behalve dat van Londen.. maar zo zie je maar, je red je wel! Het klinkt het super allemaal, en ben nu al jaloers.. Mijn stage net begonnen, dus gewoon normal working life op het moment.. Veel plezier in Tasmanie (kijk je wel uit voor die duiveltjes, hihi!)
xxx

Lisette

El! Sounds beauty mate!! :D Geniet lieverd! Kus Lies

Cato

Ah vet! Dat loopt meteen heel soepeltjes, houden zo!!
Genieten genieten genieten!
Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!