petite-ellen.reismee.nl

Eastcoast is awesome!!

Het is eigenlijk wel weer tijd voor een update!

Laatste keer was ik nog een Port Douglas en ben nu eigenlijk al weer bijna beneden! Maar zal bij t begin beginnen...

Na Port Douglas ben ik dan eindelijk naar Cairns gegaan. Hier ben ik eigenlijk maar 1 dag gebleven en op die dag heb ik een snorkeltripje naar Great Barrier Reef gedaan en dat was echt heel cool! Hing echt zo tussen de vissen en zwom tussen het koraal door.. Was wel heel vet en heb weer echt zoooo veel visjes gezien en ze zijn allemaal zo mooi!

Dezelfde avond verliet ik Cairns om naar Townsville te gaan. In Cairns heb ik nog even Helen gezien (engels meisje van Darwin).. was echt super leuk om haar weer te zien! En we zouden elkaar weer in Airlie Beach treffen!

Townsville: Heb daar rond gelopen, op strand gehangen en een grote berg beklommen! :) De dag erna ben ik naar Magnetic Island geweest, is een eiland tegenover Townsville. Vooral bekend om de full moon party's, waar ik net een paar dagen te vroeg voor was.. dus heb ik de bus gepakt en naar de 3 dorpjes op t eiland gehopt.

Hierna ben ik naar Airlie Beach gegaan waar ik mijn Whitsunday sailing tripje zou gaan doen!! De avond ervoor heb ik Helen nog gezien en zijn we, waar we goed in zijn, gaan partyen :) De volgende dag ben ik mn zeil tripje gaan doen en wat was het toch weer geweldig:) Er was weinig wind dus niet echt gezeild, maar het weer was super (lees heel gebruin geworden), weer veel gesnorkeld en vooral lekker gerelaxed!

Weer terug van t zeiltripje heb ik de bus gepakt naar Hervey Bay, waar ik mijn Fraser Island trip begon! En dat was zowaar nog fantastischer! Het weer was weer super en ookal had ik de guided tour van 2 dagen, mijn groepj was echt te leuk en alles wat we zagen was ook weer eens prachtig! Je hebt namelijk ook selfdrive tours van 3 dagen, waarin je met 8 mensen in een 4 wheel drive t eiland rond crosst, schijnt geweldig te zijn, maar dit was ook echt een coole tour! Heb een paar dingo's gezien, staat t eiland bekend om. Heb ook nog een scenic flight in een kleine vliegtuigje gedaan en dat was ook echt super! Een stuk over zee en daar zagen we wat manta rays en daarna een heel stuk over t eiland... was super!

Heb ook nog een walvis gezien! het is bijna whale season en ik zag een walvis, wel ver uit de kust maar zag t water omhoog spuiten :)

De laatste avond afgesloten met een prachtige zonsondergang, zeker een van de mooiste ever!

En deze avond werd zowaar nog mooier dan ie al was, door een smsje van Anne met daarin het feit dat ik ben toegelaten tot mijn master!!! Woeeiii, ben zoooo blij!

Na Fraser Island ben ik naar Noosa gegaan!

Noosa: zat in t gedeelte vlakbij t strand! Het is het laatste surf strand voor als je omhoog gaan, maar helaas net toen ik er was.. was de zee rustig en de swell zou pas over een paar dagen weer komen: niet surfen dus.. . Het weer was heerlijk om aan het strand te liggen en er ligt een National Park naast dus daar heb ik ook nog een supermooie Coastal track gelopen.

Na 2 dagen Noosa,ben ik naar Brisbane vertrokken. Brisbane is eigenlijk gewoon een grote stad en na 1 dag ben ik eigenlijk alweer vertrokken richting Byron Bay, waar ik nu zit!

Byron Bay is dus echt een geweldig klein surfers stadje en i love it!Je kan hier goed surfen, wat ik hopelijk morgen ga doen!

Vandaag ben ik naar Nimbin geweest met mn Roomie, nederlands meisje en 3 jongens die ook hier slapen.

Nimbin is een echte hippie stad waar wiet centraal staat :) haha Was heel grappig want tis illegaal maar iedereen koopt t en rookt t daar en ik moest dan ook iedereen teleurstellen die me een koekje wilde verkopen.

Wat tof aan de oostkust is, is dat als je eenmaal mensen hebt ontmoet die ook naar beneden reizen, dan meet je ze op een gegeven moment wel weer ergens.

Donderdag de 10e vlieg ik van Byron Bay naar Sydney... waar ik 4-5 dagen zal blijven en dan nog 2 dagen Melbourne en dan home.........

Ik heb het nog steeds reuze naar mn zin en het is dan ook eigenlijk een raar idee dat ik over 10 dagen weer terug in Nederland ben... Ik zou hier zo nog maanden kunnen blijven en vind t zeker jammer dat mn reis alweer bijna over is...

Gelukkig kijk ik er ook naar uit om weer terug te komen, want dan liggen er alweer 2 nieuwe uitdagingen op me te wachten: Een bestuursjaar en m'n master!

Dus no worries people... heb ook echt wel zin om iedereen weer te zien en te spreken en om van de zomer te gaan genieten!!!

Reacties

Reacties

Sandra

Hee El! Je hebt het er maar druk mee.. al die leuke dingen doen. Je zou er bijna van in de stress schieten zoveel doe je elke dag ;), haha! Ik zit dit nu te typen op mn stage, terwijl het net is gaan regenen.. Hmm, zoek de verschillen! Heeeeel veel plezier nog en tot snel!
Dikke kus!

P.S. mn peruaanse lover komt over 4 weken naar Nederland, jeee!!
PS2: Gefeliciteerd met je verkiezing tot questor!

Suzanne

Hey!!

Wat mooi allemaal!
Echt zo leuk voor je dat je al die coole dingen kunt zien! En ook nog de hele tijd mooi weer hebt ^^!

Ik ben jaloers op de mooie dingen die je ziet! =p Die zeiltrip lijkt me ook heel erg mooi die je gedaan hebt =)

En echt heel goed om te horen dat je bent toegelaten tot je master! Kun je je droombaan gaan doen! =D

En de tijd gaat snel...nog maar 10 dagen...jeetje...
Ik kijk er wel heel erg naar uit om je weer te zien en je verhalen te horen! Dus er is ook nog iets goeds aan om weer naar huis te gaan!
Maar in Australie zijn is ook wel heel erg cool! =p

kusje!

Kasia

Hey Ellie!

Ik ben zooo benieuwd naar je real life verhalen!! Het klinkt zo leuk allemaal, je maakt inderdaad teveel mee om op te noemen haha. Super van je master en super dat je questor wordt, erg leuke dingen om weer naar uit te kijken! Maar snap ook dat het minder leuk is dat de tijd zo voorbijvliegt en het er weer bijna op zit! Voor mij zit dit jaar er over 3 weken ook alweer op, maar daar kijk ik dan wel weer naar uit :P

Geniet er nog maar dubbel van!!!

Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!