petite-ellen.reismee.nl

Darwin

Darwin!

Ik heb bijna een week in Darwin gezeten samen met Helen en dat was echt super!

Darwin zelf is echt heel klein, zeg maar 1 straat met 18 pubs en dat is t :) Verder moet Darwin t hebben van de tours die je kan doen naar 2 National Parks. Litchfield en Kakadu. We wilden graag naar deze 2 National Parks, maar uiteindelijk is t er maar 1 geworden..

Kakadu is echt wereldberoemd, maar echt super duur... en later bleek ook dat de helft van t park dicht was vanwege t Wet season die eigenlijk per 1 mei afgelopen is en t dus Dry season wordt... Dus maar goed dat we daar niet heen zijn geweest.

Wel zijn we een dagtour naar Litchfield National Park gaan doen. En deze was echt super! Het was een dagtour maar zeker het geld waard. De tourgids was echt heel grappig, vertelde heel veel en was gezellig.

De ochtend begon met een cruise over de Adelaide River die vol zit met Crocs. Voor de cruise kregen we eerst nog een slang om onze nek... Ik vond t echt super tof, maar toen de gids m drie keer om mn nek wikkelde en t een wurgslang bleek te zijn... dan is t tochwel een beetje eng als dat beest zich een beetje strak gaat trekken om je nek... :)

Daarna gingen we de rivier op en gelijk zagen we al een croc op 5 mtr afstand naar ons loeren... Maar t werd nog spannender... want wat ze dus doen op een 'Croc cruise'.... : Ze binden een stuk vlees aan een stok met touw en die laten ze dus vanaf het dek bungelen in het water... en daar komt dan een croc op af. Dan gaan ze die croc een beetje teasen door het touw omhoog te trekken en de croc die springt dan dus uit het water, recht omhoog en hapt naar t stuk vlees.

Wij zaten helemaal beneden naast een open raam en we hadden dus goed uitzicht. Dit deden ze iets van 2 x aan elke kant van de boot dus ik heb die crocs wel goed kunnen bekijken.... ;)

Wisten jullie dat een croc een jaar lang zonder voedsel kan?!

Daarna zijn we naar Termite Mounds geweest en konden we een termiet proeven..schijnt naar peper te smaken.. (Caro, misschien wat voor jou geweest ;) )

De rest van de dag bestond uit 3 watervallen, waarvan we in 2 mochten zwemmen. Was echt heerlijk weer, helder water en heel relaxend.

'Savonds zijn we met de meeste van dit groepje gaan eten ( kregen een gratis maaltijd) en daarna nog uitgeweest was echt super leuk...

De rest van de dagen in Darwin hebben we nog een beetje rond gelopen, maar er is eigenlijk niet zoveel te doen in Darwin... Dus het bestond meer uit uitgaan, uitbrakken en zonnen bij t zwembad bij ons hostel, of in 'the lagoon' ( wat croc free was maar erg ranzig.. ) of bijthe wave pool..( golfslag bad).

Ondertussen zat ik te bedenken waar ik hierna heen zou willen gaan... Cairns ( oostkust ) of misschien toch naar de westkust...

Opeens hoorde we iets over 'campervan relocations'. Dan breng je in opdracht van een verhuurbedrijf een campervan of auto van punt A naar punt B en zij betalen dan je benzinekosten. Je krijgt hier dan een aantal dagen voor en je huurt zelf die auto voor 1 dollar per dag...

Dus het plan werd een campervan te scoren en dan te rijden van Darwin naar Cairns...