petite-ellen.reismee.nl

Tour: Adelaide - Eyre Peninsula

En daar ben ik eindelijk met een verhaaltje.. Heb ondertussen echt al weer 2 trips gedaan dus veel te vertellen :)

De eerste trip was een retour trip van Adelaide - Eyre Peninsula en weer terug naar Adelaide. Het was eigelijk heel spontaan dat ik deze trip ging doen. Ik had wat gehoord over deze tour en het leek me erg gaaf en mooi om wat van South Australie te zien!

Er waren 6 andere die bij mij in de bus zaten vanaf Adelaide, maar het bleek dat zij door naar Perth gingen en dat ik na 2 dagen zou switchen naar een andere bus die vanaf Perth terug ging naar Adelaide.

De tourguide was echt vet cool, hij vertelde eigenlijk over alles wat we tegen kwamen. Soms dus 2 of 3 x omdat de mensen daar dan hetzelfde gingen vertellen, was wel grappig :)

De eerste 2 dagen hebben we vooral heel veel gereden. Vanaf Adelaide is t ruim 3-4 uur voordat we bij de activiteit waren en die was echt super. We gingen op een boot door de bay varen, met een heerlijke lunch op het voordek en even later kwamen er ook dolfijnen ons vergezellen, was erg gaaf! ( heb filmpje gemaakt) Het was ook super lekker weer, dus dat was echt genieten.

Daarna reden we verder naar onze camping site en dat was dus echt in the middle of nowhere. We hebben dan ook 2 dagen op 'rough roads' gereden... dat betekent dus dat je eigenlijk de hele tijd om een weg rijdt die van steentjes is gemaakt.. dus erg hobbelig en de bus klonk dan ook alsof het elk moment uit elkaar kon gaan vallen... Gelukkig gebeurde dat niet.

We hadden ons tentje op iemands landgoed opgezet, wat volgens de Chip ( de guide) net zo groot als Holland was...jaja. We hoefden alleen de binnentent op te zetten en zo konden we door de tent heen de sterren zien... Gaaf! De mensen op mn tour waren allemaal erg leuk en gezellig!

De volgende dag was het moment daar en gingen we met dolfijnen en sealions zwemmen!

Het waren wilde sealions en dolfijnen. Allan, de man die dat organiseert, heeft een soort van band met die dieren opgebouwd en dat echt super leuk. Wij mochten tussen de sealions zwemmen en met ze spelen, was echt super! Daarna gingen we naar diep water waar de dolfijnen zijn en daar moesten we binnen 1 seconde het water in springen anders gingen we dolfijnen weer weg. De 3e keer waren er een stuk of 5 dolfijnen en zoo gaaf om ze van dichtbij te zien en om er tussen te zwemmen! Het was trouwens wel echt freezing in t water... Was gewoon aan t rillen in t water... Duurde dan ook even voordat ik weer was opgewarmd. Maar zeker een mooie ervaring!

Daarna gingen we door naar Coodlie park, dit is de plek waar Hassie en Jo wonen, de organisatoren van deze tour. Waren echt te aardige mensen, net zoals blijkbaar elke aussie is.. maar waren echt super en daardoor werd de reis ook een stuk persoonlijker. Daar ontmoette ik ook mn nieuwe guide en de andere groep en die waren ook gelijk gezellig!

's avonds kregen we een rondleiding over zn land op zoek naar Wombats, kangeroes en emoes. 1 wombat en paar kangeroes gezien en een schaap dat net was bevallen :)

De volgende dag kreeg ik soort van personal tour door de Eyre Peninsula (= naam kust strook/gebied in South Australia). Nou ja samen met een duits gezin die met de tour mee ging omdat hun dochter stage loopt op Coodlie park, en die spraken geen woord engels en aangezien ik ook geen duits praat, was ik eigenlijk meer in mn eentje :) Hele mooie dingen gezien en eigenlijk de hele dag op pad geweest.

Oh en ging nog iets super tofs doen: Sandboarden. dat is dus op een soort van snowboard, liggend naar beneden glijden in t zand. Dat was echt vet cool! Je gaat echt super snel en ik was natuurlijk weer zo'n nerd dat ik een driedubbel salto maakte beneden aan de heuvel en 3 kilo zand in mn oor kreeg, maar was heel cool :)

De volgende dag gingen we sochtends surfen en dat ging echt super goed! Zie de foto's van me standing on the board ;). Daarna moest ik afscheid nemen van mn andere groepje en ging ik op pad met de andere groep... wat gelijk heel gezellig was, maar wel even anders aangezien zij al 6 dagen met elkaar op pad waren.

Die middag gingen we zwemmen met Tuna Fish ( tonijnen) en dat was echt zoooo vet, denk dat nog meer indruk op me heeft gemaakt dan t zwemmen met de dolfijnen en sealions. We gingen naar een 'farm' een stuk uit de kust. en daar wordt dan in een grote kooi, tonijn gefokt en vet gemest totdat ze groot genoeg zijn en aan Japan wordt verkocht voor min. 20.000 dollar PER VIS! Anywho, ging dus tussen die vissen zwemmen en dat was best eng, want ze stoppen dus nooit met zwemmen. Ze zijn constant aan t zwemmen en ook heel hard aan t zwemmen en toen wij in t water waren, werden ze ook gevoederd. Dat is wel even eng als er een vis naast je wordt gegooid en er opeens 5 vissen op je afkomen... haha. Ik ging ze zelf ook voeren in t water en dat was wel even spannend... Ze hebben namelijk best scherpe tandjes..but i'll live :) voelt beetje als paper cuts.

Die avond gingen we naar een camp site waar net 100 wilde koala's waren uitgezet en we dus tussen de koala's gingen slapen. Heb er een paar gezien en ze zijn echt TE LIEF!! ZOOO schattig... Ze maken alleen vet een lawaai... en dat verwacht je niet bij zo'n lief beestje, soort van varkens geluid.. en t schijnt dat als ze t harder doen dat t meer klinkt als een leeuw.. Hmm.

Verder heb ik heel veel gezien, we zijn naar heel veel lookouts geweest aan de kust, naar wat caves geweest, rock formations en het was allemaal super mooi! En gelukkig hadden we het weer mee... want dat begint nu wel wat minder te worden..

Oh en de laatste dag waren naar een wildlife park geweest en daar was een soort van grasveld met in plaats van schapen en geiten, kangeroes! en die mocht je voederen en aaien.. *zucht*

maandag avond was ik weer terug in t hostel en de volgende dag begon alweer mn volgende avontuur.... :)

Reacties

Reacties

Suzanne

Hey El!

Echt super cool wat je daar allemaal meemaakt! Dat zwemmen met dolfijnen en zeeleeuwen, lijkt me echt super!
Heel fijn dat je allemaal lieve mensen ontmoet daar, en echt wat een mooie reizen maak je daar!

Die tonijnen waren inderdaad wel eng zeg! hehehe hoop dat je niet te veel ben gebeten daar ^^'

Ben heel erg benieuwd naar je volgende avontuur!

kusje

Suzanne

Natascha

Hee El!

Dolfijnen, koala's, Tuna fish, sandboarden, surfen, lekker warm weer... Klinkt zo vet allemaal! :D Ik ga zo even je foto's bekijken, klint allemaal zo mooi!

Veel plezier weer komende tijd:D

Kus, Natas

Kas

Zo eindelijk horen we weer eens wat van je :p ik vroeg me al af of je het nog wel overleefde daar allemaal :)

Super gaaf joh die dolfijnen, tonijnen en al het wild! Het meest jaloers ben ik nog op die schattige koala's! Lijkt me zo leuk die te zien!!

Marjolein

Hahaha 3 kilo zand in je oor en tonijnen die niet stoppen met zwemmen! Ik moest even hardop lachen :) Mail je zo!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!